Zapraszamy do skorzystania z usług doradczych w ramach projektu OWES
Dla kogo?
1. Podmioty Ekonomii Społecznej i osoby zaangażowane w ich działalność, funkcjonujące na terenie subregionu południowego (powiat cieszyński, żywiecki, bielski oraz miasto Bielsko-Biała):
- Fundacje,
- Stowarzyszenia,
- Spółdzielnie socjalne,
- Przedsiębiorstwa społeczne
- Centra i Kluby Integracji Społecznej
- Warsztaty terapii zajęciowej
- Kluby sportowe ( w przypadku posiadania KRS)
- Ochotnicze Straże Pożarne ( w przypadku posiadania KRS)
- Koła gospodyń wiejskich ( w przypadku posiadania KRS)
- Zakłady Aktywności Zawodowej
- Spółdzielnie pracy
- Spółdzielnie inwalidów i niewidomych
- Kościelne osoby prawne
2. Instytucje Otoczenia Ekonomii Społecznej funkcjonujące na terenie subregionu południowego (powiat cieszyński, żywiecki, bielski oraz miasto Bielsko-Biała) w zakresie działań animacyinych:
- Wojewódzki Urząd Pracy,
- Powiatowe Urzędy Pracy,
- Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej,
- Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej,
- Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie,
- inne instytucje pomocy i integracji społecznej,
- inne instytucje rynku pracy
Naszym celem jest wzmocnienie kompetencji podmiotów ekonomii społecznej
Prowadzimy profesjonalne i kompleksowe usługi w zakresie DORADZTWA OGÓLNEGO I BIZESOWEGO dla podmiotów ekonomii społecznej i ich przedstawicieli.
Zainteresowanych skorzystaniem z doradztwa zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu ustalenia dogodnego terminu i miejsca spotkania. Z usług doradczych można skorzystać w biurze projektu OWES - Bielskim Centrum Przedsiębiorczości w Bielsku-Białej, a także w biurze OWES mieszczącego się w Bielskim Stowarzyszeniu Artystycznym Teatr Grodzki oraz z uwzględnieniem indywidualnych preferencji zainteresowanych.
Nasi doradcy biznesowi udzielają wsparcia w zakresie:
Zamówienia publiczne:
- pomoc i motywowanie do szukania zamówień i składania ofert przez przedsiębiorstwa społeczne, w procedurach zamówień publicznych, w tym społecznie odpowiedzialnych zamówieniach publicznych,
- pomoc w opracowaniu i składaniu ofert przez przedsiębiorstwa społeczne,
- monitorowanie wyników postępowań.
Budowanie konkurencyjności produktów i usług przedsiębiorczości społecznej:
- doradztwo branżowe, związane z przedmiotem prowadzonej przez PES działalności gospodarczej lub/i statutowej odpłatnej (dopasowane dla konkretnego klienta – obejmuje doradztwo zawodowe i branżowe),
- poszukiwanie partnerów, identyfikacja nisz rynkowych, przygotowanie danych i ofert,
- przygotowywanie i praca nad biznesplanem, studium wykonalności dla inwestycji PS oraz montaż finansowy z wykorzystaniem finansowania zwrotnego,
- negocjacje z instytucjami finansującymi.
Zarządzanie personelem:
- zarządzanie organizacją,
- zarządzanie pracownikami,
- zarządzanie konfliktem w PES i rozwiązywanie konfliktów,
- budowanie zespołu,
- komunikacja w zespole,
- przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych,
- motywowanie pracowników,
- praca z menedżerami PS w oparciu o coaching i mentoring,
Twórcze rozwiązywanie problemów:
• kreatywne, innowacyjne doradztwo w zakresie trudności związanych z funkcjonowaniem organizacji.
Finanse przedsiębiorstwa społecznego:
- pozyskiwanie źródeł finansowania działalności (m.in. produkty sektora finansowego) wraz ze wsparciem w przygotowaniu wniosków,
- pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych dostępnych dla PES i PS np.w ramach Funduszu Pracy lub PFRON
- planowanie finansowe
- pomoc w procesie planowania strategicznego, tworzenia planu rozwoju lub/i koncepcji zwiększenia wolumenu sprzedaży przez PS,
Marketing w przedsiębiorstwie społecznym:
- pomoc w planowaniu marketingowym
- kształtowanie elastyczności ofertowej,
- polityka kształtowania cen i optymalizacji kosztów,
- opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej PS,
- badanie rynku,
- wypracowanie i wdrażanie standardów obsługi klienta przez PES,
- nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług.
- wsparcie PS w procesie budowania powiązań kooperacyjnych, negocjacji z klientami, partnerami, dostawcami, personelem lub/i interesariuszami,
-
rozpoznanie zapotrzebowania rynku na produkty i usługi, które mogłyby być świadczone przez PS,
Za realizację działania odpowiadają doradcy biznesowi:
Magda Makarowa-Mycek - Stowarzyszenie BCP (33 496 02 44),
Katarzyna Cieloch - Stowarzyszenie BCP (33 496 02 44),
Barbara Parzonka-Przybyło - Stowarzyszenie BCP (33 496 02 44),
Katarzyna Siemieniec - BSA Teatr Grodzki (732632361)
Aneta Merta - BSA Teatr Grodzki (508286345)
Nasz doradca ogólny udziela wsparcia w zakresie:
Pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania działalności PES i PS:
- darowizny,
- zbiórki publiczne,
- 1% dla organizacji pożytku publicznego,
- granty,
- dotacje,
- pomoc w przygotowaniu i weryfikacji wniosku o dofinansowanie,
- sponsoring – aspekty prawne,
- otwarte konkursy ofert Urzędu Miasta, Urzędu Marszałkowskiego, Program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich)
Zarządzanie personelem:
- budowanie zespołu,
- komunikacja w zespole,
- elementy asertywności,
- elementy autoprezentacji,
- motywowanie pracowników,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów,
Zarządzanie organizacją:
- diagnoza problemów i sposoby ich przeciwdziałaniu,
- wolontariat – współpraca z wolontariuszami,
- zarządzanie czasem w organizacji.
Zakładanie PES/PS:
- zakładanie PS/PES (z uwzględnieniem różnorodnych form prawnych i typów),
- rejestrowanie działalności PES,
- prowadzenie działalności statutowej PES.
Podana przez nas tematyka doradztwa stanowi katalog otwarty. Nasi doradcy służą pomocą i wiedzą w zakresie Państwa indywidualnych potrzeb w obszarze ekonomii społecznej. Pytania, sugestie oraz propozycje możecie Państwo kierować do nas za pośrednictwem formularza w zakładce Pytania.
Za realizację działania odpowiada doradczyni ogólna:
Monika Kogut - BSA Teatr Grodzki (Tel 506 549 412, email: doradca.owes@teatrgrodzki.pl),